5 mei viering

5 mei 2020 is het 75 jaar geleden dat Nederland bevrijd is.
Net als 25 jaar geleden is er een grote optocht gepland door Sprang-Capelle.
De vrijwilligers van Buurtwerk Capelle willen graag deelnemen aan deze optocht maar willen daarnaast de buurtbewoners die hier ook graag aan meewerken natuurlijk van harte uitnodigen!
Om het e.e.a. op te kunnen starten willen we op korte termijn gaan inventariseren wie er allemaal een steentje wil bijdragen.
We zijn al met een klein gezelschap bij elkaar gekomen om een lijstje te maken van hoe en wat.
Om een idee te geven staan hieronder de belangrijkste punten die op dit lijstje staan.
Daarnaast is er 25 oktober vanaf 19.30 uur in het buurthuis een bijeenkomst waar je je vragen kunt stellen en je kunt opgeven.
Opgeven kan ook door middel van het invullen van dit contact formulier.
Vermeld in ieder geval je mobiele nummer zodat je toegevoegd kan worden aan de speciaal voor deze gelegenheid opgerichte groepsapp.
 
Belangrijke punten zijn;

 * Het thema is vrijheid in zijn algemeen. Het thema van de wagen mag dus zowel uit het verleden als uit het heden komen.
Ideeën voor een thema kunnen t/m 25 oktober ingediend worden. Daarna zal er gestemd worden.
Voorbeelden van ideeën die al ingeleverd zijn; Nabouwen van de oude kiosk die voor het buurthuis heeft gestaan, het oorlogsmonument bij de pont, de blauwe vlinder die symbool staat voor Capelle, een vredesduif, vredesvuur.

 * Bouwplek, heeft er iemand een ruimte ter beschikking waar de kar gebouwd kan worden?

 * Wagen, om te kunnen bouwen hebben we natuurlijk een platte kar of iets dergelijks nodig.
Heeft deze iemand in zijn of haar bezit waar we gebruik van kunnen maken?

 * Zijn er ideeën voor het gezamenlijk versieren van de straten in Capelle? (bijv. vlaggetjes, verlichting, boompjes, linten ets.)

* wie wil er meehelpen met de voorbereiding, en/of wie wil er daadwerkelijk op de kar.
We zoeken handige en/of enthousiaste mensen voor zowel de bouw als de aankleding van de kar en personen.

* zijn er ideeën over een budget, wat zouden we zelf in kunnen leggen en is het misschien een optie om daarnaast sponsoren te werven?